KERKDIENSTEN AGENDA

Zondag 1 september 10.00u, 14e Zondag na Trinitatis Voorganger: Anouk Helmich (van de Ark-gemeenschap Bloemendaal).

Lezingen: Genesis 6,9-22 en Exodus 2,1-10

De diakonie van onze kerk nodigt zo’n 2 à 3 keer per jaar mensen in een dienst uit, vanuit die organisaties en goede doelen waaraan onze diakonie collectegeld besteedt. Zo hoort U als kerkganger heel concreet wat ermee gebeurt en bovendien hopen we dat de betrokkenheid zo wordt vergroot. Deze keer gaat de uitgenodigde persoon: Anouk Helmich, ook voor in de dienst. Zij werkt voor de Ark-Gemeenschap in Bloemendaal. Dat is een gemeenschap van mensen die samen wonen, werken en vieren. Mensen met een verstandelijke beperking doen volop mee. In de dienst wordt aandacht gegeven aan dit project.

In de dienst twee verhalen over: 'Hoe red je een mens?' Of anders gezegd: 'Hoe kun je zorgen dat een mens het redt?' Beide verhalen gaan over een vaartuig op het gevaarlijke water:de grote ark van Noach en het kleine biezen mandje van Mozes. In beide verhalen is er vooral veel zorg nodig om te zorgen dat mensen 'het redden'.